perjantai 23. maaliskuuta 2012

Lada 1200

Korjattavaksi tuli Lada joka oli kolaroitu etupäästä. Kolarin yhteydessä oli mennyt rikki syyläri, vesipumppu, laturi, etulamppu ja tietenkin etupää oli solmussa. Aloitin homman irroittamalla konepellin, koska suora konepelti tuli auton mukana vaihdettavaksi. Sitten irroitin akun pois laturin ja syylärin edestä. Valutin jäljelle jääneet jäähdytin nesteet pois ja irroitin syylärin. Seuraavaksi irroitin vesipumpun ja laturin. Avasin etulamppujen ruuvit ja irroitin vanhat lamput. Rupesin kaivamaan oikomistyökaluja ja oikasin etupään tukirakenteita. oikominen onnistui hyvin lähtökohtaa katsottuna. Asensin laturin ja laitoin laturin piuhat kiinni. Sitten putsasin vesipumpun tiivistepinnan ja asensin toisen vesipumpun. Rupesin laittamaan ehjää syyläriä kiinni ja kiinnitin vesiletkut. Kiinnitin uudet etuvalot ja suuntasin valot näyttämään oikeaan suuntaan ja korkeuteen. Uuden konepellin kiinnitys reikiä joutui kuitenkin hieman laajentamaan että saisi säätövaraa konepellin istuvuuteen. Laitoin konepellin kiinni ja jouduin vielä vääntämään konepellin lukkoa hieman ylöspäin ja mallailin konepellin kohdilleen. Asiakas siis toimitti vaihdettavat osat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti